Wojny marek - legalnie, skutecznie i z humorem!



Aby zrobić o marce szum w sieci, nie wystarczy tylko dbanie o własne sociale. Warto pojawiać się poza własnym wallem na facebooku, aby zwrócić na siebie uwagę klientów konkurencji. Jak to zrobić? Można wyzwać konkurencję na pojedynek!

Wojny marek mogą skończyć się w różny sposób np. totalną kompromitacją. Ale jeśli odpowiednio przyłożymy się do kampanii, która będzie zabarwiona humorem, a nie tylko dyskredytacją innych firm, zyskamy uznania także wśród tych firm. Być może same chętnie wezmą udział w akcji, dzięki czemu cel zrealizują obie strony. 

Przykładem takiej akcji są dwa giganty w branży motoryzacyjnej - Audi i BMW. Popatrzcie sami, jak wykorzystali outdoor do wywołania internetowej dyskusji i zabawy.

Zaczęło się od Audi:
Źródło: https://medium.com

Oto odpowiedź BMW:

Następnie Audi przygotowało mocna ripostę:



Za to BMW zdmuchnęło Audi:




W zeszłym roku ponownie marki postanowiły się pozaczepiać. Tym razem na ulicach Tunezji.
Źródło: https://www.bmwblog.com

Zresztą walka trwa nie tylko w outdoorze:

Coca-Cola vs Pepsi

Poniższa reklama została stworzona na Halloween w 2013 roku. Puszka Pepsi w pelerynie Coca-Coli. I rękawica została rzucona...


Konkurenci jednak nie zareagowali. Natomiast internauci jak najbardziej!


McDonald's vs Burger King:

Jako pierwszy zaatakował McDonald's we Francji w 2016 roku.



Na to Burger King ruszył z kontratakiem!

Patrząc na efekty tego sporu, zwycięzcą został chyba Burger King. ;)

Jak widać, takie "sprzeczki" brandów powodują duży rozgłos oraz większe zainteresowanie marką. Trzeba jednak sporej wiedzy, wyczucia i znajomości przepisów, żeby niewinna zabawa nie przerodziła się w proces sądowy. 


Przeczytaj także: Top 5 kryzysów 2018 roku