Aby zrobić o marce szum w sieci, nie wystarczy tylko dbanie o własne sociale. Warto pojawiać się poza własnym wallem na facebooku, aby zwrócić na siebie uwagę klientów konkurencji. Jak to zrobić? Można wyzwać konkurencję na pojedynek!
Wojny marek mogą skończyć się w różny sposób np. totalną kompromitacją. Ale jeśli odpowiednio przyłożymy się do kampanii, która będzie zabarwiona humorem, a nie tylko dyskredytacją innych firm, zyskamy uznania także wśród tych firm. Być może same chętnie wezmą udział w akcji, dzięki czemu cel zrealizują obie strony.
Przykładem takiej akcji są dwa giganty w branży motoryzacyjnej - Audi i BMW. Popatrzcie sami, jak wykorzystali outdoor do wywołania internetowej dyskusji i zabawy.
![]() |
Źródło: https://medium.com |
Oto odpowiedź BMW:
Następnie Audi przygotowało mocna ripostę:
Za to BMW zdmuchnęło Audi:

W zeszłym roku ponownie marki postanowiły się pozaczepiać. Tym razem na ulicach Tunezji.
![]() |
Źródło: https://www.bmwblog.com |
Zresztą walka trwa nie tylko w outdoorze:
When you see it... https://t.co/t5C4ejMMBp— Audi (@Audi) 21 sierpnia 2018
Coca-Cola vs Pepsi
Poniższa reklama została stworzona na Halloween w 2013 roku. Puszka Pepsi w pelerynie Coca-Coli. I rękawica została rzucona...Konkurenci jednak nie zareagowali. Natomiast internauci jak najbardziej!

McDonald's vs Burger King:
Jako pierwszy zaatakował McDonald's we Francji w 2016 roku.Na to Burger King ruszył z kontratakiem!
Jak widać, takie "sprzeczki" brandów powodują duży rozgłos oraz większe zainteresowanie marką. Trzeba jednak sporej wiedzy, wyczucia i znajomości przepisów, żeby niewinna zabawa nie przerodziła się w proces sądowy.