Top 3 rebrandingi w branży modowej

W procesie rebrandingu chodzi o to, aby odświeżyć i zaktualizować wizerunek marki. Sama zmiana logo to tylko jeden z elementów rebrandingu, który zazwyczaj zapowiada lub finalizuje wielkie zmiany w firmie. Nie jest to łatwy mechanizm, ponieważ może przynieść ogromne straty, jeżeli będzie nieodpowiednio przeprowadzony.

Nowe logo ZARY 

Odważny krok marki ZARA.  Nowe logo ZARY jest projektem Fabiana Barona. Ukazało się ono w wiosennej kampanii w 2019 roku. Jego odświeżony wygląd opiera się na stylistyce retro. Nowe logo jest bardziej spójne i widoczne jest nałożenie się na siebie litery "A" oraz "R". Stare logo to pisane ciągiem, trochę rozstawioną, prostą czcionką  słowo "Z A R A". Nie jest to jednak pierwsza zmiana logotypu tej marki, pierwsza z nich odbyła się w 2010 roku.
Po stronie lewej jest stare logo, a po prawej jest nowe, świeże logo
https://www.google.com

Jednak nie każdemu się ta zmiana podobała i użytkownicy postanowili sobie z tego zażartować. Powstało na ten temat bardzo dużo przeróbek i wywołało to dużo szumu. A, przypomnijmy, szum to olbrzymie narzędzie marketingowe.


Nowe logo BURBERRY

Gdy w marcu 2018 roku Riccardo Tisci został ogłoszony nowym dyrektorem kreatywnym Burberry zdecydował on o zmianie logo tej firmy i stworzeniu nowego firmowego printu. Tisci zdecydował się ukazać nowe logo jeszcze przed wrześniowym fashion week 'iem.

Przy kreowaniu nowego wizerunku domu mody Burberry pomagał mu Peter Saville. Peter zaprojektował także nowe logo CALVIN KLEIN. Logo Burberry zostało bardzo uproszczone, pozbawione sygnetu oraz czcionka - z szeryfowej została zmieniona na bezszeryfową. Odnowiony logotyp jest nowoczesny i minimalistyczny. 
Po lewej stare logo, po prawej nowe świeże logo
https://www.google.com
Oto nowe logo na tle nowego printu
https://www.google.com


Nowe logo BALMAIN

Logotyp postanowiono zmienić również dla domu mody Balmain. Projektantem nowego logotypu jest studio Adulte Adulte. Olivier Rousting odświeżony logotyp po raz pierwszy ukazał na prezentacji domu mody oraz nowej kolekcji Balmain Pre- Fall 2019. Logo jest widoczne przy paskach, jako duże klamry oraz na bluzach, jako nadruki. Logotyp Balmain to litery "B" i "P". Są to inicjały założyciela francuskiego domu mody Pierre'a Balmain.
Stare logo znajduje się po lewej stronie, znowuż nowe po prawej
https://www.google.com
 


https://www.google.com

Niektóre nowe loga wyszły firmom na plus i przyniosły większą rozpoznawalność poprzez rozgłos spowodowany kontrowersyjnym rebrandingiem. Niestety, było wiele firm, którym to nie pomogło, a wręcz zaszkodziło. Firmy z rebrandingowymi porażkami poniosły szkody finansowe lub wiele opinii na ich temat zmieniło się na gorsze.