Najciekawsze przykłady marketingu miejsc

Marketing miejsc to kreowanie pozytywnego wizerunku gminy, miasta, województwa czy regionu. Służą do tego nie tylko plakaty, hasła czy kojarzące się logotypy, ale również różnego rodzaju akcje marketingowe.


Jakie są jego cele?

Celami marketingu miejsc może być przyciągnięcie nowych mieszkańców czy turystów, zmianę kreowanej opinii czy też rozwój gospodarczy. Poprzez ten marketing każde z miast kojarzy nam się zupełnie z czymś innym - niektóre miasta utożsamiamy z jakimś konkretnym symbolem lub produktem.


Korale jako symbol małopolski

W sierpniu 2012 roku na krakowskim rynku powstał naszyjnik z czerwonych korali. W największych kulach tej ekspozycji był wyświetlany pokaz multimedialny zdjęć 3D związanych właśnie z tym regionem. Wśród nich znajdywały się zdjęcia potraw, zabytków oraz charakterystycznych budowli. Korale mały przedstawiać połączenie klasyki i cechy charakterystycznej dla tego regionu oraz nowoczesności i technologii.

https://www.gosc.pl

Źródło: www.malopolska.pl


Kujawsko-Pomorskie w Minecraft

W związku ze Świętem Województwa został zorganizowany konkurs, który polegał na odwzorowaniu zabytków, budynków i obiektów będącymi atrakcjami turystycznymi tego regionu, w "Minecrafcie" -bardzo popularnej grze wśród młodzieży. W konkursie mógł brać udział każdy, lecz osób które wzięło udział było 229. Akcja była związana z działaniem promocyjnym "Lubię tu być". 

https://www.kujawsko-pomorskie.pl

Wrocław miastem krasnali

We Wrocławiu niemal w każdym miejscu możesz spotkać krasnala różnej wielkości i w różnej pozycji. Powstały one we wczesnych latach, pierwszy z nich w 1982 roku. W ubiegłym roku powstała aplikacja Go Wrocławskie Krasnale, która pozwala wyszukać i oznaczyć wszystkie krasnale. Aplikacja umożliwia nam sortowanie i filtrowanie krasnali za pomocą np. popularności lub też liczby odwiedzin. Da się sprawdzić, w jakiej odległości znajdują się od nas, zlokalizować na mapie miasta oraz sprawdzić drogę do wybranego krasnala. Można również dodawać swoje zdjęcia wraz z nimi, zobaczyć historie związane z odwiedzinami, a także polubić. W aplikacji zobaczymy również jak innym idzie odwiedzanie krasnali. Aplikacja działa w tle, więc jeżeli jakiś krasnal znajduje się w pobliżu, dostaniemy o tym powiadomienie. Niestety aplikacja jest dostępna tylko na Androida.

Powyższe przykłady to tylko ułamek akcji, jakie zostały zorganizowane w różnych regionach w ramach marketingu miejsc. Takie działania to świetny pomysł, aby uatrakcyjnić miasto, region czy też państwo. Jest to proces bardzo często spotykany, wkrótce stanie się czymś naturalnym w marketingu. 


Przeczytaj także: Nieziemskie promowanie, czyli ambient marketing

0 Comments:

Prześlij komentarz