Marki, które stają się bardziej eko

link do zdjęcia
Coraz więcej
osób wprowadza do swoich marek ekologiczne rozwiązania, które oprócz
tego, że pomagają zadbać o środowisko, działają na korzyść wizerunku działalności. Ile przedsiębiorców decyduje się na taki krok i czy rzeczywiście
wpływa to na realne zmiany?
Marki odzieżowe, a ekologia

link do zdjęcia
Marki
odzieżowe mają ogromne pole do popisu w sprawie ekologii. Mogą zastosować m.in.
materiały, które są bardziej przyjazne dla środowiska np. z recyklingu lub zrezygnować z plastikowych reklamówek na rzecz
materiałowych czy papierowych.
Przykładem
ogromnej sieci sklepów odzieżowych, która planuje wprowadzenie ekologicznych
rozwiązań jest ZARA, która obiecała, że do 2025 roku będzie wykorzystywała
tylko i wyłącznie materiały z recyklingu. Zdecydowanie wpłynie to na
zwiększenie kosztów produkcji, ale przyniesie ogromne korzyści dla środowiska.
Firmą, która
wprowadziła już takie rozwiązanie jest Fremme. Oferuje ona leginsy i topy
wysokiej jakości w 100% wykonane z recyklingu. Wpływa to na mniejsze zużycie
wody oraz energii podczas produkcji. Wykorzystuje również papierowe kartony z
recyklingu do opakowań na produkty.
Zmiany w restauracjach

link do zdjęcia
Myślę, że
każdy zdaje sobie sprawę z tego jak negatywny wpływ ma produkcja mięsa czy
wykorzystywanie plastiku na stan środowiska. W sieciach restauracji dzieje się
to na ogromną skale. Na szczęście niektóre z nich postanowiły zadbać o
środowisko i wprowadzić zmiany.
Firma
Mcdonald's zobowiązała się, że do 2030 roku zmniejszy emisję gazów
cieplarnianych aż o 36% oraz, że do 2025 będzie wykorzystywała tylko opakowania
pochodzące z recyklingu. Jakiś czas temu zlikwidowała plastikowe słomki na
rzecz papierowych, ale niestety do większości opakowań dalej wykorzystywane są
tony plastiku.
Firma
Sturbucks także zainteresowała się sprawą ekologii i rozpoczęła współpracę z
Parley For The Oceans. Teraz w swojej ofercie mają ekologiczną butelkę oraz
planują zastąpić plastikowe słomki kubkami ze specjalnym wieczkiem.
Nowe rozwiązania w sklepach meblowych

link do zdjęcia
Każdy z nas
wie jak piękne wnętrza potrafią wpływać na samopoczucie. Meble są użytkową i
najbardziej funkcjonalną częścią ich wystroju. Niestety ich produkcja
przyczynia się do niszczenia środowiska przez zużywanie ogromnej ilości tworzyw
sztucznych, drewna oraz paliw kopalnianych.
Ikea jest
jedną z najbardziej popularnych i największych sieci sklepów z meblami. Jak sama
firma pisze na swojej stronie internetowej- zrównoważona konsumpcja jest jednym
z najważniejszych celów jakie sobie stawia. Zachęca swoich klientów do zmiany
stylu życia na bardziej przyjazny środowisku. W swoich sklepach oferuje
tylko LEDowe źródła światła, które zużywają dużo mniej energii niż standardowe
żarówki oraz 50% wykorzystywanego drewna ma certyfikat FSC lub pochodzi z
recyklingu.
Jak możemy
zauważyć jest coraz więcej świadomych firm, które starają się wprowadzać
ekologiczne rozwiązania. Uważam, że nawet najmniejsze zmiany mogą realnie
wpłynąć na środowisko i poprawić jego stan. Jest to bardzo ważne, aby
uświadamiać i zachęcać ludzi do ekologii, szczególnie przez
opiniotwórcze osoby oraz firmy.
źródło:
https://www.ikea.com/pl/pl/people-and-planet/eko-wyzwania-puba1f47ee1https://freemeyoga.com/manifest/
przeczytaj także:
https://www.technikreklamy.pl/2020/04/kampanie-spoeczne-ktore-przyczyniy-sie.html
1 Comments:
Z takich marek warto brać przykład, ale uważam, że sami też powinniśmy korzystać z ekologicznych rozwiązań. Mnie interesuje np. fotowoltaika dla mojego domu i czytam o tym na stronie https://www.rdc.pl/sponsorowany/sprawdzamy-oplacalnosc-warszawskiej-eko-dotacji-dla-fotowoltaiki/ , ponieważ można dowiedzieć się o opłacalności dotacji.
Prześlij komentarz