Kolory są bardzo ważne dla reklamy. Reklama powinna wpadać w oko, być zapamiętywalna i przede wszystkim musi wyglądać estetycznie. Każdej firmie zależy na tym, by przyciągnąć do siebie jak największą liczbę klientów.
Wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy, że od kolorów zależy nasze samopoczucie i podejmowane decyzje. Badania donoszą: 65% odbiorców uważa, że kolor w reklamie jest najistotniejszym elementem motywującym ich do zakupu. Badacze stwierdzili także, że poszczególne kolory wywołują różne reakcje fizyczne. Dobrym przykładem tutaj jest
kolor czerwony, gdyż to właśnie dzięki niemu ludzka reakcja jest szybsza o 12% i możemy dostrzec ten kolor szybciej od pozostałych.
Należy też wziąć pod uwagę fakt, że kolory ciepłe przykuwają uwagę bardziej niż kolory zimne.
Kolor czerwony
Jest idealny do zaznaczenia promocji, zniżki i okazji, gdyż jak zostało wyżej napisane, jako pierwszy przyciąga uwagę. Dzięki niemu klient może szybciej podjąć decyzję. Ten kolor kojarzy się z adrenaliną, miłością, niebezpieczeństwem, siłą oraz energią. Można zauważyć, że zostaje wykorzystywany często przy promowaniu luksusowych samochodów.
Kolor biały
To kolor oznaczający czystość i niewinność. Często łączy się biel z kolorem niebieskim, gdzie tematykę w tych kolorach możemy spotkać np. w gabinetach dentystycznych. Biały jest bardziej dodatkiem, gdyż jeśli użyjemy go w nadmiarze, może wydawać się 'pusto'.
Kolor żółty
Oznacza on ciepło, kojarzy się z pozytywnym odczuciem oraz optymizmem. W reklamie kolor ten uważany jest bardziej jako barwa, którą można umieścić w usługach turystycznych jak i w produktach dla dzieci. Zbyt dużą ilość koloru żółtego można odebrać jako ostrzeżenie, dlatego trzeba używać go umiejętnie i z rozwagą.
Kolor pomarańczowy
Jest uważany za kolor, który dodaje energii oraz kreatywności. Pomarańczowy w życiu codziennym jak i w reklamie ma za zadanie podkreślić charakter rozrywkowy i kojarzyć się ze świetną zabawą. Warto też zwrócić uwagę na to, że kolor pomarańczowy zwiększa apetyt, przez co jest wykorzystywany często w reklamach z artykułami spożywczymi.
Kolor zielony
Utożsamiany jest ze spokojem i naturą. Ma kojarzyć się z bezpieczeństwem i uspokajać negatywne emocje i odczucia. W reklamie można spotkać się z nim w działalności bankowej, z artykułami spożywczymi oraz wszystkim co należy do bezpieczeństwa człowieka.
Niebieski kolor
Pierwsze, co ludziom kojarzy się z tym kolorem, jest woda i niebo. To prawda, stabilizacja emocjonalna oraz mądrość są głównymi elementami tego koloru. Najczęściej możemy go spotkać u firm chcących pozyskać zaufanie klientów oraz w liniach lotniczych.
Kolor czarny
Daje poczucie perspektywy oraz głębi. Kojarzy się z mądrością, elegancją, ekskluzywnością, rozwagą oraz inteligencją. To właśnie dzięki temu kolorowi duża ilość czarnych aut sprzedaje się ze względu na ekskluzywność. Przeważnie używa się go do tła reklamy, by uwypuklić pozostałe kolory.
Nie ulega wątpliwości, że kolory w reklamie są niezwykle istotne. Nie bagatelizujmy tego i jeśli nie mamy pewności, czy wybraliśmy dobrą barwę do naszej reklamy, skonsultujmy się ze specjalistami w tej dziedzinie.