Interesuje Cię branża reklamowa? Chciałbyś pracować w reklamie, ale nie wiesz, na jakim stanowisku mógłbyś się sprawdzić? Przedstawiamy kilka wskazówek.
Tworzenie tekstów, np. pisanie artykułów takich jak ten - to praca copywritera, człowieka od słów. Jeżeli chcesz, żeby twoje teksty wykorzystywano w reklamach prasowych, radiowych, telewizyjnych i wszelkich innych materiałach promocyjnych, to stanowisko jest dla Ciebie! Copywriter może być zatrudniony w agencji reklamowej, ale również może pracować jako "wolny strzelec".
Tester - osoba, która (w dużym skrócie) zajmuje się po prostu testowaniem produktu zanim wejdzie on na rynek. Testuje jakość, wydajność czy stabilność, pisze skrypty oraz scenariusze testowe. Ogólnie tester jest sam w sobie szefem swojej osoby, ponieważ to on wybiera metody testowania i jak to ma przebiegać.
Osoba ta panuje nad działaniami marketingowymi. Do głównych zadań takiego pracownika należy między innymi: analizowanie efektywności trade marketingowej i wyników sprzedaży firmy, planowanie oraz realizacja kampanii PR dla marek firmy. Jest to jedna z najważniejszych funkcji, jaka w tej branży istnieje.
Planowanie przyjęć, imprez, człowiek od organizowania zabawy to Specjalista ds. organizacji Eventów. Jeżeli interesowałoby Cię to stanowisko byłbyś odpowiedzialny za organizację targów, wystaw, wyjazdów integracyjnych czy też konferencji. Musiałbyś stale obserwować rynek eventów oraz działania konkurencji. Po eventach specjalista opisuje to w raporcie oraz prezentacji, żeby potem pokazać postępy, jakie firma poczyniła dzięki jego działaniom.
Dziennikarz - stanowisko już trochę bardziej znane szerszemu gronu. W tej roli będziesz musiał zbierać oraz analizować informacje, które sam znalazłeś. Bieżące, ważne wydarzenia będą Twoim celem. Do Twoich obowiązków będzie należało utworzenie treści informacyjnych i merytorycznych zamieszczanych w prasie lub mediach. Również będziesz musiał znaleźć swoje własne źródła czy interesujący temat. Dbanie o poprawność merytoryczną także będzie na liście twoich zadań.
Jako fotoreporter nie będziesz musiał używać słów ani nic pisać, wyrazisz siebie poprzez swoje dzieła czyli zdjęcia. Twoim najważniejszym narzędziem podczas pracy będzie aparat, który nawet w najtrudniejszych warunkach zrobi najlepsze zdjęcia. Temat zdjęć możesz wymyślić sobie sam lub otrzymać zadanie od redakcji i temat zostanie Ci narzucony. Fotoreporterzy bardzo często pracują jako freelancerzy.
Jeżeli interesuje Cię tworzenie grafik i czujesz się w tym dobry to praca grafika komputerowego to miejsce dla Ciebie! Będziesz zajmował się robieniem grafik na social media, ulotek, wizytówek, Twoja praca może pojawić się także na billboardach. Praca grafika wymaga cierpliwości oraz szybkiego wykonywania swojej pracy zachowując przy tym kreatywność oraz wyczucie czasu.
To nasze propozycje stanowiska, na które można aspirować, aby mieć kontakt z reklamą i marketingiem. Bez względu na to, jaką branżę wybierzesz, warto znaleźć stanowisko, które da Ci frajdę i satysfakcję.