Reklama prasowa vs Internet







"Czy reklama prasowa może być ciekawa w dobie Internetu"?

  Reklama prasowa w dobie Internetu może być bardzo ciekawa, jednak przestaje ona być atrakcyjnym źródłem przekazu. W tych czasach marketing bardziej przeniósł się do świata online. Najważniejszym z punktów reklamy prasowej jest nasza grupa docelowa i ona ma wpływa na zasięg oraz tytuł gazety. 
 

 Gazety dalej możemy zobaczyć w różnych kioskach oraz sklepach lecz nie są one tak chętnie kupowane i oglądane jak kiedyś. Nie oszukujmy się że teraz dosłownie wszystko możemy znaleźć i przeczytać w Internecie. 







Jak widzimy na tutejszym zdjęciu kiosk wypełniony gazetami. 

Co głównie ma wpływ na to że reklama prasowa nie jest już tak atrakcyjnym źródłem przekazu jak kiedyś?

Głównie żeby przeczytać gazetę potrzebujemy skupienia i ciszy. I przeważnie poświęcamy na to dużo więcej czasu. Zdecydowanie szybciej i lepiej przegląda nam się wiadomości i różne informacje na Internecie, lecz te informacje przeglądamy zdawkowo ponieważ jesteśmy rozproszeni powiadomieniami, które do nas w tym momencie przychodzą. 

Co zrobić żeby nasza reklama prasowa była skuteczna?

Przede wszystkim powinniśmy ich zainteresować ciekawym opisem oraz nagłówkiem przyciągającym uwagę. Warto również wciąć pod uwagę łatwo rozpoznawalny slogan tudzież specjalną promocję dla czytelników. Rabaty i kody promocyjne dadzą nam możliwość mierzenia zwrotu w poniesionej inwestycji. Warto również skupić się na oprawie graficznej oraz estetyce danej reklamy, jednak są to kwestie indywidualne oraz zależą od możliwości technicznych gazety. Przede wszystkim powinno w tej gazecie być wiele różnych fotografii, które kreują pewien przekaz ukazujący wartość produktu lub usługi. 



Najciekawsze Case Study 

1. Triumph #CoMamPodSpodem 
Jest to marka, która wykorzystała Instagram do promocji Shape Sensation. Żeby wciąć udział w takim konkursie prostym krokiem było zarejestrowanie się na stronie comampodspodem.pl. I trzeba było umieścić zdjęcie swojej ulubionej stylizacji z hashtagiem #triumphstylizacje.
W akcji wzięło udział 250 osób. 
 

2. Adidas Predator 
Jedna  z pierwszych gier na Świecie została stworzona w Polsce, I była ona powiązana z promocją butów Predator Instinct. Na profilu @adidas_pl użytkownik miał dostęp do kilku zdjęć przedstawiających buty. Zadaniem uczestnika było odnalezienie 4 elementów hasła dnia oraz polubienie ich we właściwej kolejności. 


3. Orange Insta Gallery 
Żeby pokazać klientom szybkość sieci 4G, Orange France poprosiło kilku influencerów, którzy robili dosyć ciekawe zdjęcia o umożliwienie wykorzystania właśnie tych zdjęć. Zorganizowali oni akcję #InstaGallery, w której wybierali najlepsze zdjęcia influencerów i wysyłali je do galerii w Los Angeles. Kolejnym krokiem było wysłanie filmu, który ukazywał reakcję osób odwiedzających ich profil Influencerom. 


4. H & M Bike Spotters 
Z powodu promocji kolekcji dla Brick Love Bikers marka H&M przygotowała konkurs, w którym o nagrodę walczyły osoby, które zalogowały się na stornie bikespotters.pl, I poprzez Instagram Connect opublikowały zdjęcie z hashtagiem #BikeSpotters. Oraz opisały dlaczego chcą mieć oryginalny rower. 

5. Lexus 
Do promocji swojego nowego modelu Lexus IS producent samochodów wykorzystał Instagram. Zaprosił on do akcji #LexusInstaFilm ponad 200 aktywnych, angażujących, robiących ciekawe zdjęcia osób. Ich zadaniem była pomoc w w stworzeniu "filmu reklamowego " ze zdjęć robionych Instagramem .

Zalety i Wady reklamy prasowej:

ZALETY:
- pojemna 
- niskie koszty wytworzenia 
- możliwość częstych zmian treści reklamy
- krótki czas przygotowania i wydania reklamy 

WADY:
- uboga forma graficzna 
- słaba jakość papieru 
- jest mało zauważalna 

Reklama prasowa jest najlepszą formą dla ludzi starszych, którzy nie potrafią dobrze śmigać po Internecie. Więc nawet w dobie Internetu jest ona potrzebna. 










































0 Comments:

Prześlij komentarz