Clickbaity, zmora dzisiejszych czasów. Wirus czy odpowiednia forma reklamy? Tłumy ludzi nie ma o nich pojęcia, niektórzy mówią, że powinny być zakazane. Zobacz przykłady ABSURDALNYCH clickbaitów wstawionych w sieci.
Poniżej przykład jednego z najbardziej z absurdalnych clickbaitów wygenerowanych w ciągu ostatnich lat.
Clickbait jest jednym z najczęściej używanych chwytów marketingowych kojarzonych źle przez użytkownika internetu. Przeciętny internauta widząc reklamę powyżej prawdopodobnie kliknąłby w dane okno wchodząc na stronę, która ani w żadnym stopniu nie będzie kojarzona z tym tematem, przy okazji pobierając na swój komputer wirusy. Od tego was przestrzegamy, uważajcie na wyskakujące reklamy z podejrzanymi tematami.
W takim razie przejdźmy do przykładów najbardziej ABSURDALNYCH clickbaitów powstałych w sieci w kilku ostatnich miesiącach. Ostrzegam, przed przeczytaniem tego usiądźcie na wygodnym krześle, tylko po to, aby nie paść z zażenowania czytając owe tematy.
Portal Pikio.pl, który "rodzi" clickbaity cały czas
Tytuły informacji są tam tak przekłamane, że żadnemu z "niedzielnych" użytkowników internetu nie przyjdzie do głowy, że robią to tylko i wyłącznie dla pieniędzy z wyświetlonych reklam. Ktoś, kto zobaczy tytuł "Anna Mucha pokazała swoje dwa duże wdzięki na imprezie. Zdjęcia wylądowały w sieci" zapewne kliknie w to z zaciekawieniem oraz chęcią zobaczenia prawdziwych wdzięków popularnej polskiej aktorki oraz influencerki. Portal Pikio.pl przyciąga tym samym tłumy nastolatków chcących poznać mroczne sekrety popularnej w Polsce osoby, nastolatki, które samemu tworzą sporą część internetu. Po prawej macie zdjęcie, o którym napisałem powyżej. Całkiem to zabawne, nie sądzicie? Czy to już nie jest przekroczenie granic dobrego smaku? Portal Pikio.pl aranżuje ten chwyt od dawna, cały czas zyskując przy tym nowe wejścia na stronę.
Kolejny tytuł, odnoszący się do niedawnego nieszczęścia związanego z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy oraz z prezydentem śp. Adamowiczem
Tragedia, która stała się w dniu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, nie została ominięta przez portale internetowe, które wykorzystały tragiczną śmierć do napisania clickbaitowego tytułu oraz nabicia wyświetleń wraz z zdobyciem nowych klientów strony. Według mojej opinii to już jest przesada, nie powinno się robić z takiego dramatu czegoś, na czym właściciele stron internetowych będą zarabiać pieniądze z reklam. Wchodząc na portal Newsweek.pl od razu zauważymy reklamy, na których jak wiadomo można nieźle zarobić.
Co o tym sądzicie? Czy to przesada? Czy wg Was clackbaity należy uregulować prawnie?

Co o tym sądzicie? Czy to przesada? Czy wg Was clackbaity należy uregulować prawnie?