Wielu ludziom wydaje się, ze copywriterem może zostać każdy. Owszem każdy może rozpocząć karierę w tym zawodzie, ale nie wszyscy wiedzą, jak to zrobić, żeby zarobić. Wiedza na różnorodne tematy, oczytanie czy poprawna polszczyzna, to podstawowe posiadane umiejętności dla dobrego copywritera. Ale czy i to wystarczy?
Kto to copywriter?
Jest to stosunkowo nowy zawód, ponieważ powstał on dopiero na przełomie XX/XXI wieku. Copywriter to osoba tworząca teksty na zlecenie, zleceniodawcą zazwyczaj jest firma lub agencja reklamowa. Wielu ludzi nie docenia tego zawodu - myślą, że jeden tekst pisze się w godzinę, a całą resztę dnia leży do góry brzuchem. Praca copywritera jest bardzo czasochłonna, samo znalezienie jakiegoś pomysłu zajmuje wiele godzin, już nie mówiąc o przykładach, źródłach i poprawkach. Zawód ten różni się od standardowej pracy na etacie. Copywriter nie siedzi się po 8 godzin przed monitorem, a po tym czasie jest koniec, jeden tekst czasami pisze się tygodniami, dlatego dobrze zastanów się, czy jesteś na to gotowy.
Nie wiesz czy, nadajesz się na copywritera? Sprawdź sam, wykonując ten TEST.
Copywriter jak zarabiać?
Przeważnie na początku copywritery nie zarabiają zbyt wiele, najpierw muszą zbudować swoje portfolio, zdobyć doświadczenie i pewną renomę w branży. Kiedy zdobędą doświadczenie, dopracują swoje CV i portfolio, wtedy mogą ubiegać się o lepiej płatne stanowisko - w firmach, które doceniają wartość słowa pisanego i wiedzą, że słowo również może sprzedawać. Alternatywą jest również założenie własnej działalności - profesjonalny copywriter nie narzeka na brak DOBRZE PŁATNYCH zleceń. Zleceń za groszowe stawki (np. 1 złotych za 1000 zzs) jest pełno, ale z tego raczej nie da się uzbierać godnej pensji. Profesjonaliści zostawiają tego typu oferty początkującym.
Cechy dobrego copywritera
Jeśli nie czujesz się zbyt pewnie w danym temacie, zbierz materiały, poucz się, a dopiero potem twórz WŁASNY tekst. Nie kopiuj ani nie streszczaj cudzej pracy.
Kolejny bardzo ważny czynnik to stosowny i poprawny język. Czy kiedykolwiek widziałeś jakąś recenzje, wywiad czy wpis z błędami ortograficznymi? Ani Ty, ani nikt inny nie chciałby czytać czegoś takiego. Dlatego zawsze pamiętaj o poprawnej polszczyźnie!
Osoba pisząca teksty powinna być komunikatywna, mieć dar przekonywania czy żyłkę do interesów?
Odpowiedź brzmi... warto posiadać te wszystkie cechy! Potrzebujemy wiedzy na tematy w dziedzinie sprzedaży oraz marketingu - tylko czując się jak ryba w wodzie będziemy mogli opisać jakiś produkt, usługę czy zdarzenie. Tworząc tekst musimy wykazać się wyobraźnią oraz kreatywnością, nasz pomysł nie może być dobry, on musi być najlepszy! Pisząc oryginalne teksty będziemy nabierać renomy i tworzyć prace jedyne w swoim rodzaju.
Słowa kluczowe: copywriter
Źródło zdjęcia: procopywriters.co
Wielu tekściarzy używa stron do wyszukiwania słów kluczowych czy całych fraz na dany temat. W tym tekście również korzystaliśmy z takiej strony. Nasze frazy kluczowe wygenerowane przez https://answerthepublic.com/ zostały wypisane wytłuszczoną czcionką. Strona ta pomaga nam znaleźć najczęściej wyszukiwane pytania na dany temat, dzięki temu jest szansa, że nasz tekst będzie lepiej klikalny i łatwiejszy do odnalezienia. Zleceniodawca bardzo często sam podaje słowa kluczowe, których oczekuje w tekście, głównie są to teksty SEO (np. precle).
A więc... dalej chcesz nim zostać?
Podsumowując... Dzięki tej notce na pewno dowiedziałeś się, kim jest copywriter, czym się zajmuje, jakich programów używa, aby być najlepszym oraz jakie są jego dobre cechy. Kiedy wiesz już to wszystko możesz zaczynać, nie ma czasu do stracenia! Największe agencje reklamowe już na Ciebie czekają!