Nie da się projektować efektownych kampanii reklamowych, jeśli nie oglądamy na bieżąco innych reklam. Nie można być specjalistą w dziedzinie reklamy, jeśli nie orientujemy się, co się dzieje w branży. Takiego zdania jest Pani Asia, nauczycielka przedmiotów reklamowych, dlatego zabrała uczniów klasy 3TOR na pokaz CANNES LIONS 2018 w katowickim Multikinie.
CANNES LIONS to pokaz reklam nagrodzonych na prestiżowym Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności w Cannes. „Ten niezwykły pokaz międzynarodowych reklamówek bawi jak najlepsza komedia, wzrusza niczym wytrawny dramat oraz wciąga i zaskakuje jak mocny thriller. To światowej klasy animacje, produkcje z niesamowitymi efektami specjalnymi, przypominające często etiudy filmowe” – czytamy na stronie wydarzenia. I zdecydowanie nie przesadzono z opisem, bowiem uczniowie po wyjściu z sali kinowej rozemocjonowani opowiadali, które reklamy najbardziej przypadły im do gustu. Paulina przyznała, że kilka razy łezka zakręciła jej się w oku, a Oliwier został fanem azjatyckiej reklamy mydła. Wspomniana reklama była nie tylko zabawna, ale i pouczająca, bo pokazała uczniom, jak naprawdę wygląda współpraca z klientem (a bywa… trudna).
Pokaz był też doskonałym uzupełnieniem lekcji o agencjach reklamowych i domach mediowych. Przed każdą reklamą wyświetlał się napis, jaka agencja dany spot zrealizowała, więc młodzież mogła zaobserwować, która z nich znajduje się w światowej czołówce.
Uczniowie zgodnie przyznali, że pokaz bardzo im się podobał. Kamil nawet zadeklarował, że razem z kolegami chętnie odtworzą na lekcji jedną z reklam: