Top 10 kampanii społecznych


Głównym celem kampanii społecznych jest uświadomienie i dotarcie do problemów, które otaczają nas w codziennym życiu i na które nie zawsze zwracamy uwagę. Mają one zachęcić bądź zniechęcić społeczeństwo do danej reakcji.


1. ,, To co komuś dajesz, w końcu wraca"

Wzruszająca reklama o tym że dobro zawsze wraca. Czasem dla nas mały uczynek  może dla drugiego człowieka znaczyć naprawdę wiele. 


2. ,,My daddy is a liar - Mój tata to kłamca"

Piękna opowieść o poświęceniu i miłości Ojca do córki. Reklama opowiada o miłości, jaką darzą nas nasi najbliżsi i o walce, jaką muszą oni stoczyć, żebyśmy byli szczęśliwi. 


3. ,,Nie jesteś inny"

Polska kampania społeczna opowiadająca o problemach młodzieży, stworzona na poczet konkursu Instytutu Edukacji Artystycznej APS w Warszawie. 


4. ,, Nie serwuj sobie choroby!"

Kampania społeczna zrealizowana przez Ministerstwo Zdrowia uświadamiająca problem, jakim jest konsekwencja złego odżywiania u dzieci jak i dorosłych, którzy powinni kształtować zdrowe nawyki żywieniowe u swoich pociech. 


5. ,,Korytarz życia"

Reklama społeczna stworzona przez dolnośląską policję wspólnie z innymi służbami ratunkowymi uświadamiająca ważną kwestie jaką jest przepuszczanie służb ratunkowych i policji na drogach. 


6. ,,Piesek - spot przeciwko bezdomności zwierząt"

Spot ukazujący  problem, jakim jest brak odpowiedzialność ludzi wobec zwierząt. Nie są one zabawkami, którymi możemy się pobawić i wyrzucić, są to żywe istoty. 


7. ,,Alkohol zabija!"

Reklama społeczna pokazująca do czego może doprowadzić uzależnienie od alkoholu i w jak młodym wieku można przez nie zniszczyć sobie życie. 


8. ,,Nie skreślaj życia tak prędko"

Kampania społeczna sponsorowana przez: Fundusze Europejskie, Rzeczpospolita Polska, Unia Europejska ukazująca ludzi którzy ostrzegają o zachowaniu odpowiedniej prędkości na drodze. 


9. ,,Poniżanie to nie wychowanie - Przemoc zaraża"

Kampania społeczna stworzona przez stowarzyszenia OPTA pokazująca problem jakim jest przemoc w rodzinie i jak szybko ofiara może również przez wychowanie w bólu stać się oprawcą.


10. ,,Bezpieczeństwo w sieci - Uważni Rodzicie"

Reklama społeczna skierowana głównie do rodziców i grona pedagogicznego. Zwraca uwagę na dręczenie w szkole i szukanie pomocy w niebezpiecznym na tak młody wiek miejscu, którym jest internet. 



Mam nadzieję że przedstawione reklamy w przyjemny sposób ukazały Państwu o niektórych problemach naszego wieku i dzięki nim zaczniemy te problemy zauważać i odpowiednio reagować.